Brisanje nevladine fondacije

Nadležna organizaciona jedinica:Ministarstvo regionalno-investicionog razvoja i saradnje sa nevladinim organizacijama
Započnite sada
Nevladina fondacija je dužna, preko ovlašćenog lica za zastupanje, da Ministarstvu javne uprave dostavi prijavu za brisanje iz Registra.
Nevladina fondacija briše se iz Registra fondacija:
  • na osnovu odluke o prestanku rada;
  • istekom perioda za koje je Fondacija osnovana.
Uz popunjen obrazac zahtjeva za brisanje nevladina fondacija je dužna da dostavi:
  • odluku statutarno nadležnog organa o prestanku rada;
  • zapisnik sa sjednice statutarno nadležnog organa na kojoj je odluka donijeta;
  • dokaz o podnijetom završnom računu sa bilansom stanja i bilansom uspjeha;
  • dokaz o izmirenim poreskim i drugim javnim dugovanjima na dan donošenja odluke o prestanku rada i
  • finansijski izvještaj o stanju organizacije na dan donošenja odluke o prestanku rada.

Kome je namijenjena usluga?

Postupak je namijenjen registrovanoj fondaciji kod koje je došlo do prestanka rada iz kog razloga se fondacija briše iz Registra.

Finansijski izdaci:

Nije predviđeno plaćanje administrativne takse.

Postupanje institucije:

Brisanje iz Registra fondacija na osnovu odluke o prestanku rada, izvršiće se u roku od tri dana od dana dostavljanja te odluke, odnosno uredne i potpune dokumentacije Brisanje iz Registra po osnovu isteka perioda za koji je organizacija osnovana, izvršiće se u roku od tri dana od posljednjeg dana tog perioda.

Pravni lijek:

Stranka ima pravo da podnese tužbu Upravnom sudu Crne Gore (Bulevar Svetog Petra Cetinjskog 130, Podgorica) u roku od 20 dana od dana prijema Rješenja.

Pravni okvir:

Član 38 Zakona o nevladinim organizacijama („Službeni list Crne Gore“, br. 039/11 od 04.08.2011. i 037/17 od 14.06.2017.).